Uppkörning framflyttad

Igår efter min körlektion kom jag tillsammans med min körskolelärare Stefan fram till att flytta fram uppkörningen. Jag känner mig inte 100 % säker ännu i trafiken och det gör man väl i.o.f.s. inte förräns efter att ha kört många, många mil, jag måste försöka att fokusera mer när jag kör. Har verkligen problem med att fokusera på flera saker samtidigt, jag ska titta tidigt, komma ner i fart, hinna, blinka, hinna överblicka, titta i döda vinkeln, placera mig rätt, ja herregud allt detta plus mycket mer ska jag hinna på så kort stund. Stefan säger att jag behöver mer mängdträning i trafiken och det kan jag hålla med om, det är ju ingen idé att lägga en massa pengar på uppkörningen om man vet redan innan att det förmodligen inte går vägen. Så några fler körlektioner och mer träning hemma så hoppas jag att det går vägen den dagen jag ska köra upp. Tack förresten för alla grattis och all peppning!

Igår var det dags för min andra ridlektion och det gick verkligen "så där" bra, usch! Vi hade bestämt att vi skulle ha samma häst tre ggr i rad men av någon anledning så fick inte jag det igår, vet inte varför? Jag fick istället en häst Mistika som var ny på Hageby. Eftersom hon var ny så var hon mest intresserad av allt annat, hon gnäggade och spetsade öronen efter några andra hästar som red ut i skogen, jag trodde helt ärligt att hon skulle ta språng och dra över staketet med mig på för att få följa med dem :) Hon var nervös och verkade lättskrämd för det mesta runt omkring och det i sin tur resulterade i att jag satt helspänd och var nervös över att bli avkastad. Jag fokuserade på allt annat än att försöka att avleda henne ifrån det som var runt omkring. Jag har ialla fall bestämt mig för att ge henne en andra chans nästa gång för att se om det går bättre och se om jag kan försöka att slappna av lite mer. Hur som helst så är det så mysigt och kul. Jag längtar redan till nästa fredag!

Ikväll blir det partaj hos fam Berglund/Alexandersson, ska blir riktigt trevligt! Måste ju även passa på att önska dem lycka till med det ev husbygget, håller tummana för er!

Vill även önska min älskade världs bästa svägerska Åsa lycka till i skolan, det kommer att gå superbra! Jag är ju inte så haj på Naturkunskap men finns alltid här för dig om du behöver hjälp. Love you, du är bäst!

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0