Snörvel!

Godmorgon!

Ligger i sängen, snörvlar och nyser om vartannat.....värdelöst! Har som väl är ingen feber och känner mig hyfsad iallla fall så det är bara att pinna på helt enkelt.

Helgen har mestadels bestått av stalltjänst. Jag red i fredags och igår började Emma på sitt efterlängtade ridlekis igen.  Den här gången var gruppen mycket större och ytterligare en liten kille har börjat. Emma fick Rex och hon var så duktig! Det bästa med ridlekis är att det inte bara är ridning utan dem får även lära sig stallregler som t.ex hur man beter sig mot sina kompisar och hästar i stallet, dem har även en del teori (på deras nivå). 



På em igår så behövde jag övningsköra lite eftersom det drar ihop sig till den stora dagen :/ Eftersom Jonte är på Hästö så ställde min mamma upp (du är bäst!) och körde med mig. Vi slängde in gummistövlarna i bilen och bestämde oss för att åka utåt Rejmyre för att plocka kantareller. Man hör ju typ alla säga att dem går in i skogen och sen står kantarellerna där mitt framför ögonen......jag kan säga att dem stod defenitivt inte framför våra ögan men vi hittade några stycken. Bättre lycka nästa gång!

Emma var lycklig för hittade minsann en pytteliten groda


Skogen resulterade tyvärr i att Emma numera ser ut som om hon gått en boxningsmatch. Jag säger bara jävla myggor! Jag förstår inte varför dem behöver finnas på just våran planet? Stackars liten! Nu är det bara att proppa i henne Clarityn och hoppas på att svullnaden ger sig.



Idag blir det lite mer körning annars vet jag inte vad vi ska hitta på? Vi får väl se vad dagen erbjuder :)

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Stackars lilla gumman, när det är så himla mysigt i skogen så ska dessa elaka myggor ställa till det.

Har lite svamp från skogarna i Rejmyre till er.

Farmor/Farfar

2009-09-06 @ 16:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0