Pissmåndag

Ja man skulle väl kunna säga att den här måndagen är = totalförstörd! Och då undrar ni ju kanske varför?

Jo det är ju så att när jag kom till jobbet imorse så skulle jag åka ner i garaget och parkera och vad händer.........
Den platsen (den största) som jag vanligvis ställer mig på var upptagen så jag inser ganska snabbt att jag måste ta någon utav de andra. Bakom mig kommer en pappa ifrån Emma´s dagis som också brukar parkera i garaget. Jag känner att jag är ivägen och blir lite stressad över att jag inte kommer in och då händer självklart det som i
inte får hända.

Jag hör ett skrapande ljud och förstår att bilen går emot pelaren bredvid mig. Jag får blackout och vet om jag ska ratta till höger eller vänster om jag ska lägga huvudet på ratten och börja tjuta. Herregud vad gör man?

I backspegeln ser jag hur dagispappan klivit ur bilen och är påväg emot mig och det enda jag tänker på är att försöka att samla mig. Han säger åt mig att ta det lugnt och frågar om jag vill ha hjälp att backa ut bilen. Snäll som han är fixar han så att jag kan köra upp bilen och ställa mig på övervåningen istället. Fy faan vad pinsamt! Kul att träffas på dagis nästa gång.....not! Han tänkte nog att kärringar inte ska ha körkort.

Det enda positiva i det hela är att jag vet att vi nu är 4-5 st som gjort samma sak i garage helvetet så i´m not alone :(

Imorgon ska vi lämna in bilen och få domen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är en av dem, du är inte ensam kära du <3

Puss o massssa kramar

2009-09-28 @ 10:42:51
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Mickis

Det är ett jäkla skitgarage det dära. Man ska helt enkelt inte parkera där. Hoppas det går bra med bilen. Kram

2009-09-28 @ 19:09:56
Postat av: Svärmor

Men då, förstår inte att man inte kan göra stolpar som är lite mjukare för bilar.

Kram

2009-09-28 @ 21:15:05
Postat av: Jonas Jakobsen

Jag tycker inte att du var pinsamm. Det tyckte nog inte han heller. Hoppas bilen gick att fixa. Tycker att dom ska sätta mjuka skydd på pelarna i garaget.

2009-10-13 @ 14:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0