Varning för Pruttlera!



Jag bara måste varna alla föräldrar för pruttlera för det vi fick vara med om nu ikväll var allt annat än kul.
Tidigare idag var jag och Emma och storhandlade och i samband med det blev det en runda på Nordic. Snäll "dum" mamma som jag är så gav jag med mig och lät Emma köpa pruttlera, men på ett villkor att hon inte öppnade den förrän vi kom hem. Väl hemma ville hon så gärna springa till Jacob och visa vad hon fått men jag sa nej och förklarade att dom iså fall fick vara hemma hos oss och leka. Jag går ut för att köra ner bilen i garaget och ser samtidigt Emma springa hem till Jacob. Efter ca 10 minuter hör jag hur någon illvrålar utanför dörren och in kommer Emma med hela håret fullt av pruttlera. Det var som att ha 10 paket tuggummi i håret och hon var minst sagt helt hysterisk. Jag trodde helt ärligt att vi skulle få ta fram saxen och trimmern men efter många tårar mycket skrik och slitande så fick vi ätligen bort den. Phu! Vilken pärs!

Vi frågat varför hon skulle ha det i håret men fick inget vettigt svar, det ända hon sa innan läggdags var att hon aldrig mera ville köpa pruttlera och det kan man ju förtså :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0