Uppdatering

Fredagens ridlektion gick bra och det var hur kul som helst, längtar redan tills nästa gång vi ska hoppa!

I lördags blev Jonte firad med frukost på sängen som sedan förflyttades ner i vardagsrummet. Emma fick bestämma och av någon anledning så tycker hon bäst om att sitta i vardagsrummet. Emma vaknade 06.30 så vi gick upp och förberedde frukost och paket sedan fick Jonte vakna av våra ljuva stämmor (eller inte) till "ja må han leva".

På kvällen kom svärmor, svärfar, Martin och Ingela samt fam Karlsson/Engström. Det blev en super trevlig kväll med god mat som jag tror uppskattades. Kvällen avslutades med en Nintendo Wii turnering. Vi bowlade och spelade tennis. Jag bara älskar att spela tennis och det kändes 2 dagar senare att jag gått in för det till 200 % ha, ha jag kunde knappt gå, värsta träningsvärken överallt!

Igår hade jag världens bästa städhjälp hemma nämligen Emma. Hon var så duktig! Först dammsög hon ett helt rum själv och sedan våttorkade hon nästan alla golv (förutom 2) i hela huset, snacka om att vi har världens duktigaste 4 (snart 5) åring. Gick hur snabbt som helst att städa med hennes hjälp. Mammas stora tjejja!

Nu är det torsdag och snart helg igen. På lördag ska vi vara barnlediga för att gå ut med Leif och Eva. Vi ska på Champions of rock med Peter Johansson och jag har jätte stora förväntningar så jag hoppas att den är bra. Det ska bli kul & skönt att göra något bara Jonte & jag eller utan barn för det var ett tag sedan. Samtidigt vet jag att jag kommer att vakna 06.30 på söndag och längta ihjäl mig efter Strumpan, men jag vet ju att hon har det bra där hon är :)

Bjuder på lite bilder, vi hörs!

 


     


Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken duktig tjej hon är, det fick vi ju redan bevis på i lördags när Emma kom igång o städade sitt rum innan hon skulle sova..Ska bli underbart att få umgås med Emma hela helgen, längtar så....

Kommer snart o hämtar dig.

Kram Farmor/Farfar

2009-10-24 @ 09:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0