Det kunde lika gärna varit jag

Ja fy, den här morgonen fick ingen trevlig start. Påväg till dagis imorse fick jag bevittna en väldigt otäck cykelolycka. Det var en man som stod parkerad och som utan att titta i backspegeln bara slängde upp dörren, bakom honom kommer en cyklist som då kör rakt in i bildörren och bokstavligen flyger av cykeln. Jag och Emma var dem enda som såg detta (förutom mannen som öppnade dörren). Jag kände att jag var tvungen och stanna för att se hur hon mådde, hon var vaken men klagade på nacksmärtor  så jag beslutade mig för att ringa 112. Kändes som att det tog evigheter innan ambulansen kom men efter ca 5 min så kom den. Tjejjen klagade mest på nacksmärtor men var nog oerhört chockad. Hon berättade att hon hade stått i valet och kvalet om hon skulle ta hjälmen imorse eller inte och så här i efterhand kan hon nog tacka Gud för att hon gjorde det.

Jag har nu själv fått mig en rejäl tankeställare eftersom det lika gärna kunde varit jag så direkt efter jobbet idag tänker jag åka och köpa mig en cykelhjälm. Emma var livrädd under hela tiden vi stod och väntade på ambulansen. När vi var påväg till dagis sa hon  "mamma ifall vi skulle krascha så måste du ha en cykelhjälm".  Jag skäms verkligen att jag inte gjort det tidigare.

Nu sitter jag här fortfarande skärrad och med en sprängande huvudvärk, hoppas dagen har något roligare att erbjuda!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Bra att du stannade och tog hand om henne tycker jag, även om Emma var med. Ibland händer saker som gör att man får en tankeställare.

VI är väldigt glada att det INTE var du och Emma.

Kram

2009-06-18 @ 17:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0